dimarts, 24 de gener del 2012

FEM SABÓ


Vam anar al camp d’ aprenentatge del Bages per fer sabó de mans. Primer ens vam posar uns guants i ulleres de laboratori i un davantal. Ens van explicar tota la estratègia a seguir i quan van finalitzar l’explicació vam
començar a fer el sabó. Vam acabar,

vam posar el sabó a uns pots de iogurt que al cul havia de posar PP o PS perquè la part exterior és més dura i pot aguantar la química de la sosa càustica. Tots ens vam emportar tres sabons petits a casa  i ens van dir que els deixéssim reposar un mes i una setmana . Cada dos dies o cada dia els havíem de girar per que la sosa càustica acabés de fer el seu procés.
A continuació veureu els ingredients que vam fer utilitzar per fer el sabó:  

Recepta:
   Per fer-ne 612ml(es pot posar en una ampolla de 1,5l)
Per fer-ne 2,5 litres (es pot posar en una garrafa de 5 l)
- 500 ml d’aigua
- 12,5 g de sosa càustica
- 50 ml d’oli d’oliva usat
- 50 ml de sabó líquid per roba
- Olis essencials o 1 tap de suavitzant(opcional)
- 21 ml d’aigua
- 50 g de sosa càustica
- 200 ml d’oli d’oliva usat
- 200 ml de sabó líquid per roba
- olis essencials o 1 tap de  suavitzant(opcional)



















dimarts, 17 de gener del 2012

Pastís de poma

Aquest pastís el vam fer per la castanyada. Us donem la recepta per si voleu fer-lo  a casa. Ens el vam menjar al mateix dia i no ens va donar temps de fer-li fotos. Esperem que el gaudiu.   


Ingredients:

-Un iogurt
-3 ous
-3 mides de farina blanca
-2 mides de sucre
-Mitja mida d’oli
-1 poma
-1 sobre de llevat Royal


Preparació:

En un bol s’hi posa el iogurt(l’envàs de iogurt serveix per mesurar els altres ingredients), la farina, el sucre, l’oli i el llevat.
Es barreja tot ben barrejat. S’hi afegeixen trossets de poma i es barreja.
Es posa en una safata i per sobre s’hi posa les làmines de poma(tallades fines).
Es posa al forn(de 25-30 minuts + o -) a temperatura alta.

Treball sobre el llibre "Les bruixes"




Durant el primer trimestre ens hem estat llegint un llibre que tracta sobre les bruixes que segurament no t’hauries pensat que són així de malvades. No porten barret ni gat ni tampoc volen amb l’escombra. Es disfressen de persones normals per poder acabar amb els nens de tot el món. La classe de les constel•lacions hem escrit unes sinopsis per animar-vos a llegir-vos aquest llibre.



NOEL

Aquest llibre t’explica la història d’un nen i la seva àvia que volen intentar acabar amb les bruixes. Les bruixes són persones com tu i com jo, però amb algunes diferències, com per exemple la seva mala obsessió d’acabar amb tots els infants. El nen ha d’aconseguir acabar amb les bruixes, amb un gran problema...

IMEN

Aquest llibre va d’unes bruixes que es disfressen de dones normals. Un nen, amb l’ajuda de la seva àvia i el se amic Bruno s’enfronten a les bruixes d’Anglaterra. Passaran una aventura molt arriscada.

TINA

Ell era un nen d’allò més normal fins que un dia tot va canviar: la mort dels seus pares va fer que el nen anés a viure amb la seva àvia a Noruega. Tot comença quan la seva àvia li explica que és una bruixòloga i que Noruega i tot el món està infectat de bruixes...

MAR

Els típics ratolins no parlen el mateix idioma que nosaltres, oi? Ni són gaire intel•ligents.

Doncs sabies que par casa teva en pot córrer algun de molt especial?


En aquesta història n’hi apareixen molts de ratolins especials.

Endinsa’t a la història i ho descobriràs!


ALBA

En aquest llibre explica una historia de un nen i una àvia que han d’acabar amb les bruixes, i la seva reina. Ho intentaran amb diferents formes, i en una de elles, el nen va sortir afectat. Aquest llibre l’heu de llegir perquè te un contingut es apte per totes les edats.

dimecres, 13 de juliol del 2011

Cantània 2011

Un altre any hem participat a nivell de ZER de l'espectacle de Cantània al Kursaal de Manresa. Hi ha hagut molta feina per preparar-lo, i ha valgut la pena. Aquí teniu una mostra del concert!

Col·laborem amb el grafit

La classe de cicle superior hem col·laborat en la confecció del grafit. Hem pintat la base blanca i després hem acolorit algunes parts amb esprai. També hi han col·laborat exalumnes de l'escola.

Treballem l'entrevista per conèixer la història de la Coromina

Per tal de conèixer a fons la història de la Coromina i de l'Escola a propòsit del 25è aniversari, vam entrevistar diferents persones del poble que ens han aportat molta informació. En primer lloc, el Joan Carabia, qui ens va ensenyar la el teatre de la Coromina i ens va explicar moltes coses de la Coromina Activa. Després el Jaume Barberà, qui ens va parlar molt de la història de la Coromina, des que només era un camí ral. I, per últim vam anar al casal dels jubilats de la Coromina, que ens van explicar també molta part de la història que havien viscut sobretot en relació amb la mina. Tot ho vam recollir a la revista especial del 25è aniversari. Moltes gràcies a tots!

L'escala cromàtica

Durant aquest tercer trimestre hem estat treballant el cercle cromàtic a plàstica. A més, cadascú va triar un color i en va fer una conferència, per tal d'explicar a la resta de companys i companyes a quins llocs del nostre entorn el podem trobar i què significa i amb què l'associa la humanitat.